7 دلیل که چرا باید سایت شخصی داشته باشیم.

در دنیای الان از کارهای بانکی گرفته تا کاریابی و خرید و فروش، در دنیای دیجیتال به راحتی انجام می شود. یک سایت شخصی به شما کمک می کند در این دنیای پر از هیاهو یک مرکز و کانون بازاریابی دیجیتال داشته باشید. درست است که شبکه های اجتماعی امکانات زیادی را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند، اما اعتبار سایت چیز دیگریست.

در 20 شهریور, 1401 منتشر شدآخرین بروز رسانی: 19 اردیبهشت, 1403
7 دلیل که چرا باید سایت شخصی داشته باشیم.

چرا باید سایت شخصی داشته باشیم؟

یک وب سایت شخصی می تواند یک ابزار بسیار قدرتمند و حرفه ای برای اشتراک گذاری ایده های شما باشد. همچنین با طراحی یک سایت شخصی امکان این را دارید که خودتان را به دیگران معرفی کنید و برای خدمات و برند و کسب و کارتان بازاریابی کنید. همانطور که می دانید درصد زیادی از مردم ساعاتی از زندگی خود را در فضای دیجیتال سپری می کنند. پس چرا یک سایت شخصی نداشته باشید؟

در دنیای الان از کارهای بانکی گرفته تا کاریابی و خرید و فروش محصولات و خدمات، در دنیای دیجیتال به راحتی انجام می شود. یک سایت شخصی به شما کمک می کند در این دنیای پر از هیاهو یک مرکز و کانون بازاریابی دیجیتال داشته باشید. درسته که شبکه های اجتماعی امکانات زیادی را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند، اما اعتبار سایت چیز دیگریست. همچنین وب سایت شخصی امکانات به مراتب بیشتری برای سفارشی سازی و جذب مشتری در اختیار شما می گذارد. در ادامه مقاله 7 دلیل برای ضرورت داشتن یک وب سایت شخصی درج شده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

سایت شخصی یوسین بولتز

دلیل اول: سایت شما مطابق با نیاز شما سفارشی سازی می شود.

شبکه های اجتماعی امکانات محدودی برای شخصی سازی و سفارشی سازی در اختیار شما قرار می دهند. در طراحی وب سایت برعکس شبکه های اجتماعی مجبور به رعایت یکسری قالب و دستورالعمل نیستید و آزادی عمل بیشتری دارید. در عوض می توانید یک وب سایت شخصی کاملا منطبق بر نیازها و ایده های خودتان داشته باشید.

با انتخاب یک صفحه ساز و سیستم مدیریت محتوا بدون نیاز به یک خط کدنویسی، به راحتی سایت شخصی خودتان را داشته باشید. اگر هم دانش فنی این کار را ندارید،با استفاده از مقالات آموزشی، آموزش ببینید و یا حتی از قالب های آماده استفاده کنید. اگر هم هدف شما داشتن یک سایت شخصی بسیار حرفه ای و شیک است، ما در کنار شما هستیم.

دلیل دوم: با کمک سئو و گوگل از رقبا پیشی بگیرید.

فرض کنید کسی از روی کنجکاوی اسم شما را در گوگل سرچ کند. یا اینکه در جایی شما را دیده و بدون اینکه از شما درخواست کارت ویزیت یا نمونه کار کند، در گوگل اسم شما را جستجو کند. اگر شما یک سایت شخصی داشته باشید و از لحاظ سئو بهینه سازی شده باشد، معمولا در اولین نتایج ظاهر می شوید. مطمئن باشید اعتباری که از حضور در گوگل به دست می آورید، بسیار زیاد است. پس با داشتن سایت شخصی و حضور در نتایج جستجوی گوگل، در مقایسه با رقبا چند قدم جلوتر هستید.

حضور در شبکه های اجتماعی خوب است اما سوشیال مدیاهای پرطرفدار در ایران مانند اینستاگرام در سرچ گوگل بسیار بد عمل می کنند و عملا ایندکس نمی شوند. یعنی هرچند پیج و کانال قدرتمندی هم داشته باشید، باز هم در گوگل حضور موثر ندارید. جالب این است که بدانید جذب مخاطب از طریق گوگل و با کمک سئو در بلندمدت از سایر روش های تبلیغاتی بسیار پربازده تر است و جالب اینه که رایگانه!حضور در گوگل و سئو

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

بیشتر بدانیم

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

دلیل سوم: با سایت شخصی چشم مخاطب را درگیر کنید.

سایت شخصی راهی آسان و جذاب برای شناخت بهتر شما در اختیار مخاطب می گذارد. فرض کنید در یک مصاحبه کاری هستید و می خواهید در شرکت رویایی خودتان مشغول به کار شوید. برعکس یک رزومه خشک و بی روح کاغذی، وب سایت شخصی شما آزادی بیشتری برای ایجاد یک رزومه یا پورتفولیوی جذاب میدهد. می‌توانید از یک ترکیب رنگی شیک و با یک طراحی خلاقانه افراد را درگیر کنید و به آن ها نشان بدهید که برای کار خود ارزش قائلید.

با یک سایت شخصی جذاب مطمئن باشید که افراد پس از بررسی رزومه و پورتفولیوی شما به سادگی از آن رد نمی شوند، بلکه به عنوان کسی که بلد است حرفه ای خودش را معرفی کند، توجه آن ها را جلب می کنید.

وب سایت شخصی رزومه

دلیل چهارم: خلاقیت، ابتکار و انگیزه را در کار خود نمایان کنید.

ما در دنیایی بسیار رقابتی زندگی می کنیم. احتمالا در زمینه کاری خودتان کلی گواهینامه و مدرک و نمونه کار داشته باشید. خب این همه نمونه کار کجا عرضه بشود و نمایش داده شود؟ رزومه های کاغذی صرفا اطلاعات ضروری در مورد شما را نشان می دهند.

فرض کنید یک طراح گرافیک با کلی نمونه کار جذاب هستید. چه چیزی بهتر از یک وب سایت شخصی برای نشان دادن نمونه کارهایتان؟ سایت پورتفولیو و نمونه کار شخصی به شما کمک می کند تا از دیگران متمایز شوید و طیف کاملی از خلاقیت، انگیزه و ابتکار را در کار خود به نمایش بگذارید.

وب سایت شما مانند یک صفحه سفید خالی است که می توانید آن را به دلخواه آن را شخصی سازی کنید. با ابزار مناسب و کمی تفکر خلاق، می‌توانید یک وب‌سایت شخصی ایجاد کنید که نه تنها به مردم بگوید که شما چه کسی هستید، بلکه مهارت‌ها و استعدادهای شما را به شیوه‌ای منحصربه‌فرد و خلاقانه نشان دهد. به این ترتیب می توانید به مردم نشان دهید که ظرفیت بزرگ فکر کردن و اجرای هر پروژه ای دارید.

پورتفولیو آنلاین

دلیل پنجم: برند شخصی خودتان را بسازید

در یک جمله می توان گفت که برند سازی متقاعد کردن یک شخص برای انتخاب شما برای یک شغل یا خدمات خاص است. دوباره بیاید که فرض کنیم یک کارفرما هستید. برای یک کار طراحی گرافیک دو نفر به شما مراجعه کرده اند و کیفیت کار آنها مشابه است. کدام یکی را انتخاب می کنید؟ قطعا کسی که شناخته شده تر است یا حداقل خودش و خدماتش را بهتر معرفی کرده است. این است پیروزی برندسازی شخصی!

پس با داشتن یک وب سایت شخصی به راحتی درصد زیادی از برندسازی شخصی خود را انجام داده اید. به همین راحتی!

دلیل ششم: فروش و ارائه محصولات و خدمات

وب سایت شخصی شما می تواند اهداف عملی تری داشته باشد. از آن به عنوان یک پلتفرم برای فروش محصولات و خدمات کسب و کارتان به صورت آنلاین استفاده کنید. این کار می تواند یک فرصت عالی برای گسترش افق های جدید کسب و کار شما باشد.

اگر خدمتی ارائه می دهید یا محصولاتی برای فروش دارید، می توانید از وب سایت خود به عنوان بستری برای فروش مهارت ها و خدمات خود به صورت آزاد استفاده کنید. همچنین اگر در زمینه مشاوره یا خدمات مانند طراحی گرافیک کار می کنید، وب سایت شخصی شما تبدیل به مرکز اصلی بازاریابی دیجیتال شما می شود. حتی می توانید از وب سایت نمونه کار خود برای ارائه خدمات فریلنسری یا حتی خدمات مشاوره استفاده کنید.

دلیل هفتم: وبلاگ خود را  راه اندازی کنید

وبلاگ نویسی فقط یک راه عالی برای بیان خود و به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات شما نیست، بلکه می تواند یک استراتژی عالی برای خود بازاریابی نیز باشد. حتی اگر قصد ندارید یک وبلاگ تخصصی راه اندازی کنید، در وب سایت شخصی خودتان مطالبی را براساس نیاز مشتری منتشر کنید. این کار باعث سرازیر شدن ترافیک ارگانیک گوگل و نتایج جستجو به سایت شما باشد. چه اشکالی دارد که یک طراح گرافیک در مورد تناسب رنگی یا ترندهای روز مطلب بنویسد؟ حتی وقتی در سایت شخصی تان بتوانید از طریق وبلاگ مطالب آموزشی منتشر کنید، به مشتری نشان داده اید که کار خودتان را خوب بلدید.

میلاد سور
میلاد سور

هدف اصلی من نشر دانش با کیفیت و کاربردی در زمینه دیجیتال مارکتینگ است.

اشتراک گذاری
دیدگاه خود را بنویسید